יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

חנוכה שמח: שבעה ימים וחמישה מתכונים אורחים




השבוע השני לקורס התחיל במרץ, ובלי ששמתי לב אנחנו כבר ביום חמישי.
הלחץ הולך וגובר, שעות הלימוד מתארכות (אתמול למדנו במשך תשע שעות, וכך יהיה גם היום. מחר כבר "רק" שש שעות לימוד).
ככל שאנו מתקדמים ברמה, השיעורים מצריכים יותר ריכוז, והדרישה למקצועיות בחלקים המעשיים עולה גם היא.
בפוסט הבא אעדכן אתכם קצת לגבי המטעמים שהכנו השבוע, והחוויות השונות.
אבל עכשיו- הבטחתי פוסט חגיגי, וכך יהיה :)
הלימודים יחכו.

בשבוע שעבר, שאל אותי חבר באחת מקבוצות הוואטס אפ שאני חברה בהן, מה אני מתכוונת להכין בבלוג לכבוד חנוכה...?
לרגע נבהלתי. פתחתי יומן, הסתכלתי על התאריך ונוכחתי שאכן החג חל השבוע. עם כל הלחץ, העובדה הזו פרחה לי לגמרי מהראש.
מיד התחלתי לחשוב מה ארצה לפרסם לקראת החג.
סופגניות? לביבות? ואם כן- האם הן יהיו מהסוג המסורתי, שכולנו מכירים, או שאשדרג אחד ממטעמי החג האלה?
הרעיון הראשון שעלה לי לראש היה להכין בריושים קטנים במילוי ריבה, על משקל סופגניות.
כך, אשמור על הצורה הכללית ועל מילוי הריבה, אך אחליף את הטיגון לטובת בצק הבריוש המוכר, החמאתי והאהוב.
כבר בחרתי מתכון בריוש שנראה לי מתאים ואפילו הכנתי רשימת מצרכים.
אבל אז זה היכה בי...אני פשוט לא יכולה להכניס ולו עוד עוגה אחת הביתה! כל העוגות והעוגיות שהכנתי בשבועיים האחרונים (מלבד שתיים שהגיעו לארוחות משפחתיות), מצאו עצמן אצלנו במזווה, בפריזר או במקרר. הכמויות כבר מזמן עברו את הכמות הסבירה ששני אנשים על אורחיהם וחבריהם יכולים לאכול.

על כן, החלטתי להקדיש את הפוסט הנוכחי למתכונים שאינם שלי כלל, ולמען האמת- אפילו לא ניסיתי אותם.
ליקטתי מבין הבלוגים האהובים עליי מתכונים שהייתי רוצה לנסות בעצמי, לטובת מי שרוצה לנסות אבל מתקשה לבחור.
הבלוגים מתוכם לקחתי את המתכונים, מוכרים לי זה זמן רב, או שנחשפתי אליהם לאחרונה בעקבות המלצות רבות.
התוצאה- חמישה מתכונים שאתם יכולים בהחלט לסמוך עליהם.
ועל הדרך, תכירו כמה בלוגים מצוינים ובלוגרים מוכשרים ביותר.
שווה, לא?
קדימה, מתחילים.

** הערה מקדימה: כל התמונות בפוסט שייכות ליוצרי המתכונים והקרדיט המלא נתון להם! אני מודה למשתתפים בפוסט אחד אחד, על הסכמתם האדיבה ונכונותם לסייע :) תבורכו.

1. האופציה השמרנית: סופגניות "של פעם"/ מתוקים שלי, חן שוקרון
לבלוג של חן  נחשפתי לפני כשנה בעת שיטוט שגרתי ברשת וחיפוש אחר מתכון לקאפקייקס מסוימים שרציתי להכין. הם כמובן יצאו נהדרים והבלוג נכנס מייד לרשימת המועדפים שלי.
הבלוג מעוצב בצורה יפה מאוד ונוח לחיפוש ושימוש. התמונות של חן (שלא למדה מעולם לא קונדיטוריה ולא צילום בצורה מקצועית!) פשוט מוציאות את העיניים. בבלוג תוכלו למצוא מגוון רחב של מתכונים למתוקים, וגם ללחמים ולארוחות בוקר. חן גם כותבת טור קבוע במאקו ואפילו הספיקה להוציא חוברת מתכונים משלה.
לפני כשבוע פרסמה חן מתכון לסופגניות להן היא קוראת סופגניות "של פעם", ואותן היא מכינה בשיטה המסורתית (מלבד הריבה שהוחלפה על ידה במליות אחרות).
אז אם אתם בענייני נוסטלגיה, או פשוט רוצים לדעת מה טעמו של הדבר האמיתי בהכנה ביתית- זה המתכון בשבילכם.
קישור למתכון: http://www.shirley-nemesh.com/2013/11/6766

סופגניות "של פעם", מתוקים שלי



2. האופציה האמריקאית: דונאטס/ עוגיו.נט, נטלי לוין
על הבלוג של נטלי חפרתי לכם כבר ביותר מפוסט אחד. גם נטלי יודעת כמה שימוש אני עושה במתכונים שלה, ובכמה שאלות אני מטרידה אותה, פשוט כי היא גורו בשבילי!
עוגיו.נט הוא ללא ספק הבלוג שמדורג ראשון אצלי, ותמיד אגש אליו קודם בחיפוש אחר מתכון.
הפעם, נטלי הכינה יחד עם רחלי קרוט דונאטס אמריקאיים וגם דונאט פופס, שלמתכון שלהם תוכלו למצוא קישור בתוך הפוסט שלה.
הדונאטס עושים רושם מושחת ביותר ושונה מהסופגניות הסטדנרטיות שאנו רגילים לראות בכל מקום.
אז אם מתחשק לכם לגוון קצת, ולהפתיע את כולם במשהו קצת אחר, אל תהססו ועשו שימוש בקישור הבא.
קישור למתכון: http://www.oogio.net/chocolate_and_sprinkles_doughnuts


דונאטס, עוגיו.נט



3. האופציה הטבעונית: סופגניות טבעוניות/ לא על החסה לבדה
אנא מכם, בלי פאניקה. טבעונות היא לא מילה גסה!
אם תעיפו מבט בתמונה הבאה, תופתעו לגלות סופגניות מהממות ממטבחה של נופר, שעומדת מאחורי הבלוג הטבעוני הנפלא הזה.
אני אמנם לא טבעונית, אבל אוהבת להעיף מבט במתכונים שונים מדיי פעם, וגם לחפש מתכונים שיתאימו לבני משפחה וחברים המוגבלים מבחינת התפריט שלהם ונאלצים או בוחרים להסתפק בחומרי גלם מסויימים.
למתכון הזה הגעתי לאחר שחיפשתי מתכון לסופגניות אפויות, שכן אני לא חובבת טיגון גדולה (בלשון המעטה). מבין האופציות שמצאתי, שרובן לא היו טבעוניות, נמשכתי דווקא למתכון הזה.
אז קודם כל, אם אתם טבעונים בעצמכם ועוד לא מכירים את הבלוג של נופר, ברכותיי! זכיתם. באמת. הבלוג כולל מספר רב של מתכונים מכל הסוגים, מגוון מאוד, והכל נראה טעים ומזמין.
ללא טבעונים שבינינו, אתם יכולים לבחור לפסוח על ההמלצה הזו, או לפתוח קצת אופקים, לגלות אומץ ולנסות להכין את הסופגניות הללו. משהו אומר לי שלא תתאכזבו.
קישור למתכון: http://tivonim-blog.co.il/%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/



סופגניות טבעוניות, לא על החסה לבדה



4. האופציה הלביבתית: לביבות בטטה של אורנה ואלה/ בצק אלים
אם חשקה נפשכם דווקא בלביבות, זה המתכון עבורכם.
כן כן, גם על בצק אלים כבר הספקתי לספר לכם, במתכון לטארט שוקולד שפרסמתי לפני מספר שבועות.
אוסיף שהבלוג כולל גם מדריך נפלא לפריז, ששימש אותי מאז ההגעה לפה לא פעם. מומלץ מאוד.
אמנם אני מנועה מלפרסם כאן תמונה, אך דווקא הפעם מדובר במתכון שכבר ניסיתי ולכן רציתי לשלבו בפוסט.
נכון שלא מדובר בקינוח, והם גם מטוגנות, אך הלביבות האלה פשוט מעולות, ושוות כל רגע של השקעה.
אגב, למי שלא יודע, בטטות בריאות הרבה יותר מתפוחי אדמה, כך שמלבד טעם נפלא וגיוון הרווחתם כאן גם בריאות כלשהי. תראו איך פירגנתי לכם.
קישור למתכון: http://www.bazekalim.com/2007/08/18/yam-patties/

5. האופציה הלביבתית והיצירתית: פנקייק דלעת/ דברים בעלמה
כאן כבר הלכתי קצת רחוק. אחרי הכל, בחג של שבעה ימים צריך לגוון קצת.
חוץ מזה, אני נורא אוהבת פנקייקים!
חשוב לי לציין שעלמה, שנמצאת גם היא "בגלות" כרגע, הייתה מקסימה ביותר כשביקשתי את אישורה לפרסם את המתכון.
כמו רוב הבלוגים שפרסמתי פה היום, גם הבלוג שלה הוא בלוג אוכל ולא רק מתוקים.
מה שאני אוהבת בו מאוד הוא את מבחר המתכונים לסלטים, מרקים ותבשילי ירקות שונים. כמי שמשתדלת לאכול בריא, אני זקוקה לרענון ברפרטואר המתכונים מדיי פעם, והמתכונים של עלמה עונים על הצורך הזה בפשטות וללא התפנפנות מיותרת.
הפנקייקים האלה בהחלט יכולים למצוא עצמם כתחליף ללביבה המסורתית ולפחות לדעתי הם מהווים שדרוג מגניב ומקסים ללביבות הותיקות.
אם אתם חושבים שהלכתי רחוק מדיי, תמיד תוכלו להכין אותם לארוחת בוקר מפנקת מתישהו.
קישור למתכון: http://www.dvarimbealma.com/2013/11/4412


פנקייק דלעת, דברים בעלמה


לסיכום, אני ממליצה בחום לשוטט בכל אחד מהבלוגים הנ"ל, להתרשם ולסמן לכם כמה מתכונים לניסוי, לחנוכה או לא.

מאחלת לכולכם חג חנוכה שמח ומהנה.
ניפגש בפוסט הבא :)




2 תגובות:

  1. מבחר נהדר של מתכונים! נפלא איך את מפרגנת לבלוגים הטובים בתחום בעיניך. מאוד מצפה לקרוא שוב על הלימודים ולראות תמונות של כל העוגות שנמצאות בפריזר, במקרר ובמזווה. אין לך שכנים, לחלק להם את העוגות? אני סבור שמאוד ישמחו ויזכרו אותך לטובה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. איני יודעת מי האנונימי, אבל מודה לך מאוד! :)
      חג שמח!
      אגב, יש שכנים ובהחלט חשבתי על זה, אבל עוד לא הספקתי (לא נעים לי לדפוק להם על הדלת ב-22:00 בערב, וזו השעה שאני מגיעה בה).

      מחק